Monday, October 17, 2011

Darah manis...

Hebat sang pendekar pada kerisnya...
hebat ayam pada tajinya...
hebat gajah pada gadingnya...
hebat ular pada bisanya...

tapi......bagaimana dengan kehebatanmu ??!
aku yakin, pada dirimu ada suatu yang tiada pada selainmu...
itulah keistimewaanmu...
itulah anugerah tuhanmu padamu....

tapi...kenapa kau sering menafikannya...??!
kelebihan itu keistimewaan seorang manusia...
kekurangan itu lumrah seorang hamba...
usahlah kau bersedih tatkala mengenang lumrah dirimu yang istimewa...

Maafkan aku atas keterlanjuran kata...
kerana aku tidak pandai bermadah kata...
tapi aku gemar mengandai kata...
namun...aku sering tersilap tatkala mengandai kata-kata cinta...

Usah kau sangsi pada pilihanku...
kerana aku hanya menurut petanda-petanda tuhanku...
aku rela dan yakin dengan takdir hidupku...
bukan kerana hanya bertawaakul, bahkan telah ku pasakkan pada tawakkal ku...

Berumahtangga tidak semudah seperti yang mereka katakan...
sebelum..sedang...selepas...penuh dengan ujian dan rintangan...
namun anggaplah ia sebagai tanda kasih dan sayang dari tuhan...
semakin gundah jiwamu dengan ujian, semakin engkau dirindui tuhan...

No comments: