Saturday, September 6, 2008

SIAPA AKU DI DEPAN TUHANKU...?

Berhenti sejenak dan renungkan siapakah kita di depanNya.

Allahuakbar, Allahuakbar
Allahuakbar, Allahuakbar

Subuhnya
di mana aku berada
masih enak dalam kelambu rindu
sambil berpoya-poya dengan waktu
masa bagaikan menderu
langkah tiada arah tuju
fikiran terus bercelaru
terlupa aku semakin dihujung waktu
siapa aku di depan Tuhan ku.

Zohornya
aku lebih memikirkan kelaparan
kehausan dan rehatku
aku lebih mementingkan tuntutan jawatanku
aku bertolak ansur dengan waktu
aku gembira membilang keuntungan
aku terlupa betapa besar kerugian
jika aku mengadaikan sebuah ketaatan
siapa aku di depan Tuhan ku.

Asarnya....

[ Sambungan..]

1 comment:

Anonymous said...

Assalamualaikum,along neyh..perenggan yg asar tu ad silap sket..part bwh skali yg siapa aku.......abg tlis 'siap aku....'je.